Vanuit verschillende perspectieven bekijken, horen, oefenen en ervaren hoe de ontwikkelingen in de ouderenzorg zijn ten aanzien van het langer thuis blijven wonen van ouderen.
Specifieke verdiepende leerdoelen:
- Leren kijken vanuit een ander perspectief, even buiten je eigen rol en context gaan staan. Dit zien we terug in het dagprogramma plenair ten aanzien van technologie en ontwikkelingen hierin, wat leren deze ontwikkelingen ons? Welke keuzes maken we hierin? Waar liggen de grenzen? Daarnaast zien we het perspectief van de ander en in samenwerking met de ander (onze samenwerkingspartners in de 1e lijn) ook terug in de parallelsessies kijkend vanuit de mantelzorger, de huisarts, de bestuurder of juist zorgmijders.
- Wat vragen deze landelijke ontwikkelingen van ons in ons handelen als behandelaar? Waar moeten wij rekening mee houden? In inhoudelijke onderwerpen. Dit zien we terug in de parallelsessies rondom interdisciplinair werken, weerstand bestaat niet, wetenschappelijk onderzoek mantelzorgers, parkinson, sarcopenie.
- Kennis over de mogelijkheden en ontwikkelingen in de ouderenzorg die nog wat verder van ons afstaan, maar veel aanvulling kunnen geven over de wereld waarin we ons begeven. Positiebepaling van onszelf en de ander. Dit zien we terug in de korte workshops, waarvan iedereen er drie gaat volgen.
- Op basis van bovenstaande input ons een beeld vormen over de toekomst en hoe je daar zelf mee verder wil. Dit leerdoel wordt ondersteund door de afsluitende plenaire sessie, maar zit ook in de pretoets verwerkt.