Deelnemers kijken systematisch naar benchmark gegevens en beschrijven verbeterpunten voor eigen praktijk en voor zorggroep als geheel. Deelnemers gaan hierover met elkaar in gesprek tijdens de interactieve scholingen die worden aangeboden.
Leerdoelen:
- Deelnemer heeft kennis van en over de behaalde resultaten van de zorggroep en van de individuele praktijk.
- Deelnemer wordt aangezet tot het maken van een verbeterplan.
Daarnaast zijn er interactieve scholingen in het kader van astma, flexibele insulinetherapie en diabeteszorg. Scholingen vinden vooral plaats op basis van casuïstiekbespreking en praktijkvoorbeelden. Interactie tussen en betrokkenheid van deelnemers is van groot belang.
Leerdoelen:
- Diabeteszorg:
- kennis over diagnostiek DM
- kennis over denken in insulineprofielen
- kennis over de medicamenteuze behandeling – update anno 2016
- Astma:
- inzicht in pathofysiologische meganismen van astma
- verschillen tussen astma, COPD en het overlapsyndroom
- diagnostiek en behandeling cq monitoring voor optimale astmacontrole in de praktijk
- wijzigingen in NHG standaard astma
- het ABCDE schema
- Flexibele insuline:
- kan juiste afweging maken in keuze insulineregiem
- kan koolhydraatratio berekenen
- kan insulinegevoeligheid berekenen