![]() |
Klagen en klachten zijn van alledag, net als het geven van complimenten, wat vaak nog lastiger is.
De verscheidenheid aan type klachten en hun klagers is groot. Maar ook de aanleiding, de wijze waarop de klacht wordt gedaan en wat men met de klacht wil bereiken is vaak erg verschillend.
De meeste klachten kunnen we effectief afhandelen en de klagers tevreden stellen. Echter soms wordt de ontvanger van de klacht zo in verwarring gebracht dat deze er geen raad mee weet en er last van krijgt.
In deze scholing leert u effectief om te gaan met klachtafhandeling op een manier die bij u en de klacht het beste past. Daarnaast wordt u uitgedaagd om niet alleen de klachteffectief af te handelen, maar ook de volgende stap naar een compliment te maken.
Vergroten van inzicht in (eigen) gedrag t.a.v. omgaan met klachten en complimenten. Effectiever omgaan met klachtafhandeling. Een aanzet wordt gegeven tot het inzetten en/of aanleren van technieken om mensen te kunnen 'verleiden' tot het geven van complimenten en suggesties.