MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Reeks
organisatie
VU medisch centrum, VUmc Academie
kosten
basistarief
Gratis
informatie
gebied:
Somatiek
categorie(ën):
Opleiden en presenteren
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
10
punten
locatie
Medische Faculteit VUmc
Van der Boechorststraat 7
1081 BT Amsterdam
☎ +3120 4448 010
overig
25
Jan
2016
Docentprof Tutorentraining B1-B2 2015-2016
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Opleiden en presenteren'
Van aanbieder:
VU medisch centrum, VUmc Academie
In de omgeving:
Amsterdam

Na de training bent u voldoende voorbereid op de rol tutor. Als tutor bent u begeleider en beoordelaar van studenten in de studiegroepen van het curriculum geneeskunde, VUmc-compas. Aspecten die in de training aan de orde komen:

Context

  1. U kent de opzet, achtergrond en organisatie van het VUmc-compas

Leerdoelen en leeractiviteiten van de studenten

  1. U kunt benoemen aan welke leerdoelen de studenten werken in de studiegroepen en wat het belang daarvan is (zowel de kennisdoelen als competenties/rollen).
  2. U kunt de stappen die de studenten doorlopen om de leerdoelen bij de studieopdrachten te halen beschrijven, evenals de rolverdeling binnen de studiegroepen en de organisatie daarbij.

Begeleiden en beoordelen van het leerproces

  1. U weet hoe u het leerproces van de studenten adequaat kunt begeleiden, onder meer door oefening in de begeleiding- en beoordelingsvaardigheden wat betreft de kennisdoelen (aan de hand van de studieopdrachten met tutorinstructie).
  2. U weet hoe u het leerproces op het terrein van  de competenties kunt begeleiden en beoordelen o.a. door het geven van feedback en de criteria voor de beoordeling van het professionele gedrag in de studiegroepen en van de presentaties en discussies.

Begeleiden van het groepsproces

  1. U kunt de studiegroep begeleiden tijdens de bijeenkomsten. U biedt de studiegroep ondersteuning bij een goed verloop van het groepsproces in de studiegroep en hanteert interventies op het juiste moment.
  2. U bent op de hoogte van een aantal veel voorkomende situaties in een studiegroep die het groepsproces kunnen belemmeren en mogelijke interventies hierbij.
  3. U bent op de hoogte van de studiegroeptrainingen die in het eerste semester worden behandeld, rondom thema’s als patiëntpresentatie, brainstorm, feedback geven, powerpointgebruik en samenvatten.

Begeleiden van de (individuele) studievoortgang

  1. U kunt de grenzen van uw rol als tutor aangeven en u kent de mogelijkheden om studenten met problemen te verwijzen naar de studieadviseurs.
  2. U bent in staat het professioneel gedrag van een individuele student te beoordelen (formatief/tussentijds en summatief/eindoordeel).
  3. U bent in staat de BVD (Beoordeling Voordracht en Discussie) van een individuele student te beoordelen (formatief en summatief).
  4. U heeft inzicht in het portfolio en wat er globaal van u verwacht wordt als tutor.

 

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!