![]() |
Met ingang van 1 september 2015 is de wijze van beoordelen van studenten in de masteropleiding geneeskunde van het UMC Groningen aangepast. De nadruk komt nu sterk te liggen op het geven van narratieve feedback, ook schriftelijk in het portfolio, en op het beoordelen of een coassistent op het verwachte niveau functioneert. In drie gesprekken stelt de begeleider samen met de coassistent de leerdoelen vast en bespreken zij de voortgang en eindbeoordeling.
Tijdens deze nascholingsmiddag willen wij alle begeleiders van de coschappen handvatten aanreiken om samen met de coassistent leerdoelen vast te stellen voor dit coschap van vier weken en deze leerdoelen SMART te maken. Daarnaast willen wij hen toerusten voor het geven van betekenisvolle geschreven, narratieve, feedback die zij in het portfolio van de student kunnen opnemen.
De deelnemers zullen van te voren hun eigen top 10 van leerdoelen voor het coschap Sociale Geneeskunde aanleveren. Deze leerdoelen vormen de input voor de workshop.
Het programma kent een plenair deel en een workshop met de hierboven beschreven invalshoeken. Voor de inhoud van het plenaire deel: zie het programma
Leerdoelen van de middag voor de deelnemer.