![]() |
1. Opening.
Leerdoel inzicht verwerven in de relevantie van het symposium-onderwerp
Leerpunt focussen op het symposium-onderwerp in relatie tot de eigen praktijksituatie
2. Het rapport nader toegelicht: huisartsenzorg en het sociale domein
Leerdoel Samenwerking met nuldelijnszorg.
Leerpunt de praktijkorganisatie zo inrichten dat de huisarts(praktijk) niet wordt belast met nuldelijns-zorgvragen
3. Acuut crisismanagement bij dementie – bijdrage vanuit Team 290
Leerdoel de bijdrage die Team 290 kan leveren aan het omgaan met acute crisissituaties rond oudere zelfstandig wonende patiënten.
Leerpunt hoe kan de eigen praktijk inspelen op dergelijke acute crises.
4. De inkoop van zorg door Groninger gemeenten
Leerdoel inzicht verwerven in de wijze waarop Groninger gemeenten omgaan met het beschikbare budget Jeugdhulpverlening en de daarbinnen bestaande mogelijkheden voor verwijzing door de huisarts op grond van de Jeugdwet.
Leerpunt inzicht verwerven in de wijze waarop de eigen gemeente waarmee de huisartspraktijk te maken heeft, omgaat met het recht op verwijzing die de huisarts op grond van de Jeugdwet heeft.
5. De dagelijkse praktijk – ‘problemen en oplossingen’.
Leerdoel inzicht verwerven in de aanpak die in Vinkhuizen is ontwikkeld voor de acute verwijsmogelijkheden voor zelfstandig wonende ouderen in crisissituaties, en in de wijze waarop kan worden geïnvesteerd in een goede relatie met het sociale domein, die bijdrfagaat aan het voorkomen dat nuldelijns-problemen in de huisartspraktijk belanden.
Leerpunt het beoordelen van de in Vinkhuizen ontwikkelde aanpak op mogelijkheden voor de eigen praktijksituatie.
6. Discussie – ingeleid met een concrete casus inzake inzet POH GGZ jeugd
Leerdoel inzicht ontwikkelen in een praktijkgerichte oplossing voor diagnostiek en verwijzing van jeugdproblematiek in het kader van de jeugdhulp (Jeugdwet) .
Leerpunt het beoordelen op de mogelijke toepassing van de gepresenteerde aanpak in de eigen prakijk.