![]() |
Volle spreekuren en een hoge werkdruk zijn veelgehoorde klachten in de huisartsenpraktijk.
Vaak mopperen ook de patiënten, als ze niet meteen in de praktijk terecht kunnen. Het is steeds weer een uitdaging iedereen tevreden te stellen. Goede redenen om eens nader naar het instroommanagement in de praktijk te kijken. De NHG-TelefoonWijzer, leidraad voor triage en advies in de huisartsenpraktijk en op de huisartsenpost, is hiervoor een goed middel. Tijdens de cursus gaat u aan de hand van de NHG-TelefoonWijzer actief aan de slag. U leert hoe u triage effectief kunt inzetten bij het instroommanagement in uw praktijk. Deze cursus kan ook op maat worden gegeven als afzonderlijke training. Daarnaast is het mogelijk de cursus op te nemen in een regionaal georganiseerd nascholingsprogramma zoals de Warffum-cursus.
In de cursus komen aan de orde:
- de achtergronden van de telefonische triage volgens de NHG-Telefoonwijzer;
- de communicatieve aspecten van een goede telefonische triage;
- de mogelijkheden die de NHG-Telefoonwijzer biedt voor het opzetten van nascholingen en het voeren van een kwaliteitsbeleid;
- nabespreken van telefonische triagegesprekken.
In een ‘train de trainers’-cursus komt bovendien aan de orde:
- het werken met de cd-rom en de werkvormen behorend bij de cursus ‘Werken met de Telefoonwijzer’;
- het ontwerpen van een eigen cursusprogramma.