![]() |
1. Tijd voor kwaliteit
H. Bueving huisarts/directeur huisartsinstituut Erasmus Rotterdam, T. Enneking medewerker instituut
In de praktijkaccreditering zien we nog veel behoefte aan kennis en vaardigheden op gebied van kwaliteitsbeleid in de praktijk
EKC en praktijkconsulenten spelen een essentiële rol voor de ondersteuning van kwaliteitsbeleid van de beroepsgroep. Wat is de meerwaarde voor de HA en de huisartsopleiding.
Leerdoel:
Elkaar informeren over de wederzijdse inspanningen op het gebied van accreditatie, teneinde gezamenlijk op te trekken op dit vlak.
2. De FTO bijeenkomst en daarna...
JP Eusman, huisarts/medewerker HA instituut, voorzitter: C. Dagnelie, huisarts/EKC
Hoe kan een FTO verantwoord vormgegeven worden, effectief zijn en tot verandering leiden.
Leerdoelen:
3. GAIA vragen
B. van de Klundert, secr leerpunt Koel/GAIA verwerking
Hoe dient er geregistreerd te worden in GAIA.
Leerdoel: De cursist kan op de juiste wijze registreren.
4. Waar moet onderwijs aan voldoen?
P. Schepp en J. de Vries PAM
Een uiteenzetting en overzicht over de basis van goed onderwijs.
Leerdoelen:
5. FTO voorbereiding en analyse/Monitor voorschrijfgedrag
D. Oei, huisarts/EKC
Het betreft een live-demonstratie van de mogelijkheden van de monitor voorschrijfgedrag huisartsen.
Leerdoelen:
6. Interpreteren van wetenschappelijk onderzoek
J.P. van den Berg, huisarts, medewerker HA instituut, voorzitter: H. Chardon, huisarts/EKC
De cursist leert een vraag te vertalen naar een PICO en daarbij de juiste hulpbronnen te vinden.
Leerdoelen: