MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dag
organisatie
Leerpunt KOEL B.V. (IA06-160)
kosten
basistarief
€ 250
informatie
gebied:
Somatiek
categorie(ën):
Opleiden en presenteren
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
5
punten
locatie
Van der Valk Hotel Rotterdam-Blijdorp
Energieweg 2
3041 JC Rotterdam
☎ +3110 2988 777
overig
30
Okt
2014
EKC Symposium 2014
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Opleiden en presenteren'
Van aanbieder:
Leerpunt KOEL B.V. (IA06-160)
In de omgeving:
Rotterdam

1. Tijd voor kwaliteit

H. Bueving huisarts/directeur huisartsinstituut Erasmus Rotterdam, T. Enneking medewerker instituut

In de praktijkaccreditering zien we nog veel behoefte aan kennis en vaardigheden op gebied van kwaliteitsbeleid in de praktijk

EKC en praktijkconsulenten spelen een essentiële rol voor de ondersteuning van kwaliteitsbeleid van de beroepsgroep. Wat is de meerwaarde voor de HA en de huisartsopleiding.

Leerdoel:

Elkaar informeren over de wederzijdse inspanningen op het gebied van accreditatie, teneinde gezamenlijk op te trekken op dit vlak.

 

2. De FTO bijeenkomst en daarna...

JP Eusman, huisarts/medewerker HA instituut, voorzitter: C. Dagnelie, huisarts/EKC

Hoe kan een FTO verantwoord vormgegeven worden, effectief zijn en tot verandering leiden.

Leerdoelen:

  1. Bekend zijn met implementatie traject volgens het zeven stappen model
  2. De noodzaak herkennen van het maken van een uitgangsanalyse en van het concreet definiëren beoogde doel
  3. Zich bewust zijn dat plannen niet te ambitieus moeten zijn
  4. Het belang inzien van evalueren van de resultaten
  5. Zich bewust zijn van de borging van het resultaat

 

3. GAIA vragen

B. van de Klundert, secr leerpunt Koel/GAIA verwerking

Hoe dient er geregistreerd te worden in GAIA.

Leerdoel: De cursist kan op de juiste wijze registreren.

 

4. Waar moet onderwijs aan voldoen?

P. Schepp en J. de Vries PAM

Een uiteenzetting en overzicht over de basis van goed onderwijs.

Leerdoelen:

  1. Hoe de nascholing voor huisartsen in Nederland in grote trekken gestructureerd is.
  2. Welke de aandachtspunten zijn bij het regionaal-lokaal ontwikkelen en presenteren van nascholing voor/door:
    1. Huisartsen in onderling overleg (toetsgroepen).
    2. Ziekenhuizen en Instellingen in de gezondheidszorg.
  3. Wat het belang van een jaarplan is.
  4. Hoe leerdoel(en) geformuleerd worden.
  5. Wat voor de PAM (Perifeer AccreditatieMedewerker) van belang is voor het toekennen van een accreditatie(aanvraag).
  6. Aan welke voorwaarden het verslag moet voldoen.

 

5. FTO voorbereiding en analyse/Monitor voorschrijfgedrag

D. Oei, huisarts/EKC

Het betreft een live-demonstratie van de mogelijkheden van de monitor voorschrijfgedrag huisartsen.

Leerdoelen:

  1. De deelnemers leren wat de monitor voorschrijfgedrag huisartsen inhoudt
  2. De deelnemers weten waar deze te vinden is en hoe ze toegang kunnen krijgen
  3. De deelnemers weten hoe ze de monitor kunnen inzetten bij het vergelijken van huisartsen in hun eigen groep

 

6. Interpreteren van wetenschappelijk onderzoek

J.P. van den Berg, huisarts, medewerker HA instituut, voorzitter: H. Chardon, huisarts/EKC

De cursist leert een vraag te vertalen naar een PICO en daarbij de juiste hulpbronnen te vinden.

Leerdoelen:

  1. De EKC-er stelt vanuit een FTO een beantwoordbare wetenschappelijk vraag.
  2. De EKC-er ziet welk onderzoek welke vraag beantwoord
  3. De EKC-er ziet welke zoekbronnen er zijn.
  4. De EKC-er ervaart het eenvoudige zoeken
  5. De EKC-er krijgt hulpbronnen om de kwaliteit van een artikel in de schatten.

 

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!