MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Meerdaags
organisatie
Seneca-abt
kosten
basistarief
Gratis
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Somatiek
categorie(ën):
Opleiden en presenteren
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
8
punten
locatie
Hanze Hogeschool - Locatie Eyssoniusplein
Eyssoniusplein 18
9714 CE Groningen
☎ +3150 5955 555
overig
25
Nov
2014
Scholingsprogramma voor leermeesters van Physician Assistants Hanzehogeschool Groningen
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Opleiden en presenteren'
Van aanbieder:
Seneca-abt
In de omgeving:
Groningen

Het algemene doel van de bijeenkomsten is dat de leermeesters gereedschap hebben om hun leerling tijdens het dagelijkse werk indivu-gericht te begeleiden en te toetsen.

Meer gedetailleerd betekent dit dat de leermeesters na afloop van de bijeenkomsten:

  1. De eigenschappen van leerdoelen kennen en deze kunnen toepassen.
  2. Kennen de deelnemers de zes niveaus in de kennisontwikkeling en kunnen de deelnemers in drie vragen het niveau van hun student vaststellen.
  3. Kennen de deelnemers de lagen in de vaardigheidspiramide en kunnen de deelnemers bepalen op welke laag in de piramide de student zich bevindt.
  4. Kennen de deelnemers de functie van de KPB in de dagelijkse praktijk en kennen de deelnemers een methodiek om de student gericht te begeleiden en te toetsen.

Tijdens de eerste bijeenkomst wordt de theorie doorgenomen en wordt er aan de hand van opgenomen fragmenten uit de praktijk geoefend. Tussen de eerste bijeenkomst en tweede bijeenkomst oefenen de deelnemers in hun eigen praktijk met het geleerde uit de eerste bjeenkomst. Zij houden gedurende 14 dagen een dagboekje bij waarin de met de leerling afgesproken leerdoelen worden genoteerd, waarin de ervaringen met het vaststellen van het kennisniveau en het vaardigheidsniveau van de leerling worden genoteerd en waarin de ervaringen met de KPB's en de uitkomsten ervan worden genoteerd.

Deze dagboekjes vormen de basis voor de tweede cursusbijeenkomst. De deelnemers zullen in kleine groepen ervaringen uitwisselen en hun gezamenlijke leerpunten aan de andere deelnemers rapporteren. Vanuit de rapportages wordt een "best-evidence-daily-practice-for-education-on-the-job" geformuleerd. Daarnaast wordt op de tweede bijkomst geoefend met elementen die moeilijk zijn gebleken. Uiteindelijk krijgen de deelnemers enkele handvatten mee om de individuele begeleiding van hun leerling nog verder vorm te geven.

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!