![]() |
1.
Onderwerp: Hoofdpijn kopzorg
Leerdoel: Kennisnemen van hoofdpijn vanuit het patiëntenperspectief
Leerpunt: De deelnemer herkent en kan de knelpunten in de huidige zorg bij chronisch hoofdpijnpatiënten benoemen
2.
Onderwerp: Hoe werkt het hoofdpijncentrum
Leerdoel: Kennisnemen van procedure en mogelijkheden hoofdpijncentrum
Leerpunt: De deelnemer kent de rol en de plaats van het hoofdpijncentrum bij diagnostiek en behandeling van hoofdpijn
3.
Onderwerp: Hoofdpijn met pijn in de nek of nekpijn en pijn in het hoofd
Leerdoel: Kennisnemen van het moeilijke onderscheid tussen en de samenhang van beide fenomenen
Leerpunt: De deelnemer kent de zinvolle inzet en behandeling van de fysiotherapeut bij de chronische hoofdpijn patiënt
4.
Onderwerp: Hoofdpijn met stress of stress met hoofdpijn?
Leerdoel: Kennisnemen van de samenhang stress en hoofdpijn post of propter (erna of erdoor)
Leerpunt: De deelnemer kent de rol van stress en heeft een overzicht van de mogelijke interventies
5.
Onderwerp: Niet pluis en rode vlaggen
Leerdoel: Kennisnemen van de symptomen die op ernstige pathologie wijzen
Leerpunt: Deelnemer kent de alarmsymptomen en kan zijn handelen hierop aanpassen
6.
Onderwerp: Ach, dat ene paracetamolletje
Leerdoel: Kennen en herkennen van drugs induced headache ( DIH)
Leerpunt: Deelnemer herkent de DIH en kent de behandelstrategie en is zich bewust van zijn rol hierin
7.
Onderwerp: Diagnostiek bij complexe hoofdpijn beelden
Leerdoel: Bespreken van complexe hoofdpijn beelden, differentiëren van verschillende soorten hoofdpijn bij 1 patiënt
Leerpunt: De deelnemer kan bij gemengde/complexe hoofdpijnbeelden de verschillende soorten hoofdpijn onderkennen
8.
Onderwerp: Hoofdpijn is netwerken
Leerdoel: Brainstorm over betere / hechtere samenwerking en mogelijkheden een netwerk te vormen
Leerpunt: De deelnemers weten van elkaar wat ze willen betekenen in de samenwerking en krijgen een platform om hun ideeën in te brengen