![]() |
Elke professional heeft in zijn dagelijks werk te maken met ‘lastige cliënten’, maar niet iedereen vindt dezelfde mensen lastig om mee te werken. Welke aspecten zijn het voor u die iemand een ‘lastige cliënt’ maken? Waar liggen uw grenzen als professional, welke invloed heeft u en welke handvatten kan Motiverende gespreksvoering hierin bieden? Zijn er meer mogelijkheden om te motiveren?
Ook komt de rol van emoties uitgebreid aan bod. Een belangrijke reden van terugval bij roken is ‘emotie’. Zo'n cliënt is verdrietig, boos, bang, chagrijnig....en zegt: ‘Ik ken mezelf niet meer terug!’
Waarom komt dit soort emoties naar boven bij stoppen met roken? Hoort het wel of niet tot uw taak als professional om hier op in te gaan? U neemt een "kijkje in het brein" en krijgt meer inzicht in de invloed van roken én stoppen met roken op emoties.
Tijdens deze dag gaat u actief aan de slag met het vergroten van uw professionele vaardigheden. Daarbij neemt u voorbeelden uit uw eigen praktijk uitgebreid onder de loep.
Werkwijze
Bij deze module wordt gebruikt gemaakt van verschillende actieve werkvormen. Tijdens plenaire bijdragen worden theoretische onderwerpen afgewisseld met oefeningen, casuïstiekbespreking en rollenspellen. Door het gebruik van uw eigen casuïstiek en voorbeelden uit uw dagelijkse praktijk verhoogt u uw leerervaring.
Na het volgen van deze module: