![]() |
Inleiding
De behandelrelatie met een patiënt wordt steeds dynamischer. Patiënten halen hun informatie uit velerlei bronnen, zijn mondig en ventileren hun indrukken op diverse wijzen. Aan zorgverleners de uitdaging om hier mee om te gaan. Door als eerstelijnszorgverlener proactief en praktisch met ervaringen van patiënten aan de slag te gaan, kan de zorgverlening en praktijkvoering een extra impuls krijgen.
Inhoud
Wat kan patiëntenparticipatie u opleveren? Welke methoden en technieken zijn beschikbaar en hoe kijkt de zorgverzekeraar aan tegen patiëntenparticipatie?
Ook de alledaagse zorgpraktijk komt aan de orde. Welke knelpunten ervaart een patiënt met een auditieve beperking bij het kenbaar maken van haar zorgvraag en het krijgen van de juiste zorg. En hoe is daar eenvoudig op in te spelen als zorgverlener? Hoe organiseert een huisarts op pragmatische wijze de betrokkenheid van patiënten bij zijn praktijk? Deze vragen worden tijdens deze avond beantwoord.