"/>
In uw rol als werkgever kunnen de RET-vaardigheden van grote waarde zijn. U vindt het misschien lastig een medewerker ter verantwoording te roepen want u denkt: “ik moet aardig gevonden worden” en u ervaart kritiek geven als bijzonder vervelend. Of u merkt dat een van uw medewerkers door haar manier van denken niet goed in haar vel zit want ze heeft de overtuiging “ik moet maar slikken”.
In uw rol als huisarts kan u dezelfde vaardigheden toepassen. U ondervindt misschien veel druk vanwege een veeleisende patiënt want u denkt "Ik word niet serieus genomen, ik voel me gebruikt" of een moeilijke behandeling waarbij u denkt "Ik weet niet genoeg, dit zou ik MOETEN kunnen” of wilt u een patiënt helpen met therapietrouw want hij denkt "Alles is nu toch verloren, waarom zou ik…?" of in haar depressieve stemming want zij heeft zichzelf ervan overtuigd dat ze niets waard is.
Samengevat: u leert deze vaardigheden toepassen bij uzelf, uw medewerkers en uw patiënten.