De training van één dagdeel is gebaseerd op een gedegen methodisch kader.
Het bestaat uit een afwisseling tussen korte inleidingen, discussies, voorbeelden, oefeningen en rollenspellen.
Conflicten zijn niet te voorkomen. Maar u kunt ze wel onder controle houden.
Tijdens ’Conflict onder controle’ leert u weerstanden ombuigen. Daardoor bent u er veel minder tijd mee kwijt. En bovendien zorgt u voor tevreden cliënten. U gaat aan de slag met procesbegeleiders waarbij ervarend leren centraal staat. Concreet betekent dat gewerkt wordt met geprepareerde praktijkcases en cases die door de cursisten worden ingebracht. De training is gebaseerd op een gedegen methodisch kader dat op inspirerende wijze wordt gebracht met veel voorbeelden door de ervaren procesbegeleiders.
De leerdoelen zijn:
- Herkennen van conflicten en agressie en daar goed op voorbereid zijn
- Neutraliseren van agressie
- Cliëntgericht omgaan met emoties en agressie
- Sterker in de schoenen staan bij agressiesituaties
- Grenzen tijdig aangeven
- Een balans vinden tussen een zakelijke houding en sociaal inlevingsvermogen
- Begrip krijgen en tonen voor uw gesprekspartner
- Escalatie van een conflict voorkomen
- Een conflict op een professionele wijze afhandelen
De training wordt in een dagdeel (ochtend, middag of avond) gegeven.