MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
ca. - uur
organisatie
GGZ Ecademy
kosten
basistarief
Gratis
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
GGZ/Psychiatrie, Overig
categorie(ën):
GGZ & psychiatrie
ICPC:
-
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
-
punten
abonnement
e
learning
Van DSM IV naar DSM-5

Leerdoel

Het hoofdleerdoel is:

• Je kan benoemen welke veranderingen er hebben plaatsgevonden van de DSM-IV naar de DSM-5 en welke invloed deze hebben op de uitvoering van jouw werkzaamheden.

Subleerdoelen zijn:

Je kan benoemen wat er is veranderd met de komst van de DSM-5 als het gaat om het classificeren van rouw en depressie.

Je kan benoemen wat de verschillen zijn in de DSM-5 ten opzichte van de DSM-IV betreffende:

o Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen; o Middelengebruik en afhankelijkheid;
o Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen;

o Voedings- en eetstoornissen;
o Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen; o Disruptieve, impulsbeheersings- en andere stoornissen. 

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!