MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
ca. 2 uur
organisatie
NHG
kosten
basistarief
€ 49,30
leden
€ 34,51
AIO (leden)
€ 34,51
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
GGZ/Psychiatrie, Overig
categorie(ën):
Klachten en incidenten, Wet- en regelgeving, Algemeen & overig
ICPC:
A
sponsoring
Deze nascholing wordt niet gesponsord.
accreditatie
accreditatie
2
punten
abonnement
e
learning
PIN 21/03 - Incidenten en klachten
Accreditatie Periode: 01-11-2017 t/m 01-11-2022
Deze Online Nascholing is niet meer geaccrediteerd!
Wilt u een andere Online Nascholing vinden:
Op het gebied van 'Klachten en incidenten', 'Wet- en regelgeving' of 'Algemeen & overig'?
Van dezelfde aanbieder?
Of wilt u liever zelf (uitgebreid) kunnen zoeken?

Patiëntenveiligheid vergt dat u luistert naar klachten en leert van incidenten en bijna-incidenten. Het is raadzaam om klachten, incidenten en bijna-incidenten in de huisartsenpraktijk te melden, omdat ze u op het spoor kunnen brengen van structurele weeffouten in uw organisatie. Op deze manier kunnen grotere fouten in de toekomst mogelijk voorkomen worden. Deze PIN Incidenten en klachten is gebaseerd op de protocollen die ontwikkeld zijn vanwege de invoering van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz, januari 2016).

Na het doornemen van deze PIN:

  • bent u op de hoogte van de wetgeving over Veilig Incident Melden (VIM-procedure) volgens de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).
  • kunt u adequaat incidenten in uw praktijk signaleren en melden en.
  • kunt u op structurele wijze omgaan met incidenten middels de VIM-procedure.
  • heeft u de handvatten voor een gesprek met een patiënt die een klacht wil indienen.
  • is u duidelijk wat de juiste klachtenprocedure is.

 

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!